Regulamin sklepu internetowego PanKolekcjoner.pl
§ 1 Definicje
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
- Konsument – osoba będąca konsumentem w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny.
- Konto użytkownika – nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Kupującemu na założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie, uregulowana odrębnym, dostępnym w Sklepie regulaminem.
- Kupujący – każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
- Przedsiębiorca – podmiot niebędący Konsumentem.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Siedziba – siedziba Sprzedawcy wskazana w Regulaminie.
- Sklep – sklep internetowy Pan Kolekcjoner prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://pankolekcjoner.pl
- Sprzedawca – wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001066493, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wanke sp. z o.o. z siedzibą w 83-330 Żukowo, ul. Sosnowa 1m NIP 5892086260 nr REGON 526803476
- Abonament Numizmatyczny – płatna usługa, dzięki której Kupujący mają prawo zarezerwować numizmaty w cenie emisyjnej,
- Numizmat – moneta lub banknot kolekcjonerski, sprzedawane w serwisie.
- Towar – rzecz ruchoma, treści cyfrowe lub Abonament Numizmatyczny, oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu,
- Umowa sprzedaży – umowa zawarta na odległość między Kupującym a Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Dane kontaktowe
- Nazwa firmy:Wanke sp. z o.o.
- Adres: ul. Sosnowa 1m, 83-330 Żukowo
- Adres e-mail: biuro@pankolekcjoner.pl
- Telefon: 509 954 756
- Sprzedawca informuje, że w przypadku połączeń telefonicznych zastosowanie ma taryfa podstawowa operatora telekomunikacyjnego, z którego korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączeń innych niż krajowe może być wyższy od połączeń krajowych – w zależności od taryfy operatora Kupującego.
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 19 1870 1045 2078 1079 3964 0001
§ 3 Złożenie zamówienia
-
- W celu zawarcia poprzez Sklep umowy sprzedaży ze Sprzedawcą w pierwszym etapie należy dodać towar lub usługę do koszyka, a także, jeśli ma to zastosowanie, określić jego parametry.
- Następnie Kupujący podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia), wybiera metodę dostarczenia zamówienia oraz sposób płatności.
- W przypadku zamówienia monet złotych lub Abonamentu Numizmatycznego, obejmującego złote monety, Kupujący – oprócz danych osobowych potrzebnych do realizacji zamówienia – ma obowiązek podania Sprzedającemu swojego nr PESEL najpóźniej dzień przed wysyłką pierwszej złotej monety. Wynika to z obowiązków Sprzedającegodo prowadzenia Ewidencji VAT zawierającej dane umożliwiające identyfikację nabywcy, na podstawie art. 125 Ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 ze zm.).
- W momencie potwierdzenia przez Kupującego zamówienia i zaakceptowania Regulaminu następuje zawarcie umowy sprzedaży.
- Kupujący może założyć w Sklepie Konto użytkownika, ale nie jest to konieczne do złożenia zamówienia.
- W przypadku, gdy Kupujący zakupi usługę Abonamentu Numizmatycznego, to:
-
- Kupujący opłaca Abonament w ciągu 7 dni od momentu złożenia zamówienia.
- Po opłaceniu Abonamentu Kupujący ma prawo otrzymać w cenach emisyjnych wszystkie Numizmaty, które obejmował dany Abonament.
- W ciągu 7 dni od dnia opłacenia Abonamentu, Kupujący skontaktuje się ze Sprzedającym telefonicznie lub przez wysłanie wiadomości e-mail i poinformuje go o Numizmatach, które chciałby otrzymać w ramach opłaconego Abonamentu. W przypadku braku kontaktu ze strony Kupującego, kontakt w tej sprawie nawiąże Sprzedający.
- Do cen emisyjnych wymienionych w punkcie 3.6.3 należy doliczyć koszty wysyłki, z tym, że:
- Koszty pierwszej wysyłki Numizmatów opłacane są wraz z zakupem Abonamentu.
- Kupujący może poprosić o wysłanie wszystkich Numizmatów, zawartych w ramach Abonamentu, w jednej przesyłce, opłaconej w momencie zakupu i opłacenia Abonamentu.
- Na ok. 10 dni przed emisją Numiazmatu, którą zawierał dany Abonament i którą Kupujący chciał w jego ramach zakupić, Kupujący otrzyma informację o cenie emisyjnej danego Numizmatu. Kupujący ma obowiązek zapłacić za Numizmat w ciągu 7 dni od wysłania informacji o cenie emisyjnej, w przeciwnym razie realizacja zamówienia może okazacać się niemożliwa.
- W przypadku, w którym Kupujący nie byłby w stanie dotrzymać terminu z punktu §3.6.5, powinien o tym powiadomić Sprzedającego wskazując jednocześnie termin, w którym płatność byłaby wykonana.
- W przypadku niedotrzymania warunków zawartych w §3.6.5 oraz §3.6.6 niniejszego regulaminu, realizacja zamówienia może stać się niemożliwa.
- Kupującemu, który nie skorzystał z zamówienia wszystkich Numizmatów dostępnych w ramacha Abonamentu nie przysługuje częściowy zwrot jego kosztów.
-
§ 4 Koszt zamówienia
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto, tj. zawierają właściwy dla danego kraju podatek VAT.
- Na całkowitą cenę zamówienia składa się cena brutto za towar oraz koszt dostawy towaru widoczne w Sklepie podczas składania zamówienia.
- W przypadku, gdy zamówienie może się wiązać z dodatkowymi, innymi niż wskazane w ust. 1 oraz 2, opłatami po stronie Kupującego spoza Polski, informacja o tym pojawi się podczas składania zamówienia w Sklepie, przed zawarciem umowy sprzedaży.
§ 5 Płatności
- Za zakupione w Sklepie towary Kupujący może zapłacić, w zależności od sposobu zapłaty wybranego podczas składania zamówienia:
- za pośrednictwem internetowej platformy płatniczej PayU,
- przelewem na konto Sprzedawcy
- Szczegółowe informacje dotyczące metod płatności dostępnych w Sklepie zostaną przekazane Kupującemu podczas składania zamówienia, przed zawarciem umowy sprzedaży.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał metodę płatności, o której mowa w ust. 1 lit. a) oraz b), za zamówienie powinien zapłacić w terminie 14 Dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
§ 6 Realizacja zamówienia
- Zakupione w Sklepie Towary dostarczane są za pośrednictwem firm kurierskich oraz Poczty Polskiej w zależności od wybranego kraju dostarczenia towaru. Szczegóły w zakresie dostępnych dla danego kraju możliwych sposobach dostarczenia towaru znajdują się w Sklepie. W przypadku treści cyfrowych dostarczenie następuje przez udostępnienie linku do pobrania pliku.
- Koszty dostawy towaru będą widoczne podczas składania zamówienia.
- Wszelkie dokumenty związane z transakcją przesyłane będą na adres e-mail podany przez Kupującego w trakcie składania zamówienia, na co Kupujący wyraża zgodę.
- Na czas realizacji zamówienia, który liczony jest od momentu zawarcia umowy sprzedaży, składa się czas potrzebny na wysłanie towaru oraz czas potrzebny na dostarczenie towaru.
- W przypadku, gdy na zamówienie składa się kilka produktów – termin realizacji całego zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla produktu o najdłuższym czasie realizacji.
- W przypadku, gdy Kupujący zdecydował się na płatność z góry za zamówienie, rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za zakupiony towar.
- Zakupiony towar zostanie wysłany w ciągu 5 dni roboczych, licząc od późniejszego z dwóch zdarzeń: dnia emisji ostatniego z zakupionych przedmiotów bądź dnia zaksięgowania wpłaty na koncie bankowym lub w systemie PayU.
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Formę dokumentu sprzedażowego, Kupujący wybrać może na etapie składania zamówienia, zaznaczając odpowiednią rubrykę w koszyku.
- Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
§ 7 Odstąpienie od umowy
- Kupujący, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów na zasadach określonych w Rozdziale 4 ustawy o prawach konsumenta niezależnie od tego czy jest Konsumentem czy Przedsiębiorcą, jak i od rodzaju Towaru, chyba że w opisie Towaru jest podany dłuższy termin.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w której wykonaniu Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
- b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- dla umowy, w której wykonaniu Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- Kupujący może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do regulaminu.
- Zwrot dokonanych płatności nastąpi przelewem na rachunek wskazany przez Kupującego
§ 8 Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny.
- Reklamacje powinny być składane drogą elektroniczną na adres biuro@pankolekcjoner.pl lub pisemnie.
- Czas rozpatrywania reklamacji – 7 dni od momentu dostarczenia towaru do siedziby firmy
- Opis procedury reklamacji:
a) klient odsyła numizmat do siedziby firmy
b) nastepuje rozpatrzenie reklamacji, w czasie uwzględnionym w §8 punkt 3
c) w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji – klient otrzymuje nowy numizmat pozbawiony wad, albo dostaje zwrot całej wpłaconej kwoty
d) w przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji – klient dostaje o tym powiadomiony i uszkodzony przedmiot jest do niego zwracany.
e) negatywne rozpatrzenie reklamacji następuje tylko wówczas, gdy odesłany towar nie jest tym, który został do Kupującego wysłany, albo gdy Sprzedawca ma 100% pewności że towar został uszkodzony z winy Kupującego - W przypadku gdy na towar została udzielona gwarancja, na podstawie, której również można reklamować wadliwy towar, informacja o niej zostanie umieszczona w opisie towaru w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres biuro@pankolekcjoner.pl
- Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
- co do zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
- co do zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem (zarówno dla sporów wynikających z umów krajowych, jak i transgranicznych): http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W przypadku spraw ponadgranicznych w ramach Unii Europejskiej, bezpłatnej pomocy Konsumentom udzielają również Europejskie Centra Konsumenckie, które informują Konsumentów o ich prawach oraz pomagają w rozwiązywaniu indywidualnych problemów związanych z ponadgranicznymi transakcjami. Wykaz Centrów znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
§ 9 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Kupującego przekazanych Sprzedawcy podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, na zasadach określonych zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO).
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 10 Wymogi techniczne
Dla korzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie wyposażone w przeglądarkę internetową z dostępem do sieci Internet, a dla dokonywania zakupów także aktywne konto e-mail.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i jednorazowego zamówienia – jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
- Umowa zawierana w oparciu o Regulamin podlega prawu polskiemu pod warunkiem, że wybór ten nie prowadzi do pozbawienia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów, które miałyby zastosowanie, gdyby nie dokonano wyboru prawa.
- W przypadku ewentualnego sporu Sprzedawcy z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla Siedziby Sprzedawcy.
- Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
…………
(dane Sprzedawcy)
– Oświadczam, że odstępuje od umowy sprzedaży ………………
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko lub nazwa (firma) Kupującego
– Adres Kupującego
– Podpis Kupującego
– Data